wtorek, 13 września 2016

5 rzeczy dla których warto odwiedzić Włochy

1. Zabytki
We Włoszech czuję się jakbym przenosiła się w czasie. To wyjątkowy kraj pod względem ilości zabytków. Wręcz „czuć w powietrzu” historię. Na każdym kroku spotkać można pozostałości z czasów starożytnych.To niesamowite że stoją sobie ot tak na ulicy! :)  Nie bez powodu 60% światowego dziedzictwa UNESCO jest właśnie we Włoszech. Ach te ich urocze miasta i miasteczka!



Osobiście uważam, że każdy kto lubi podróżować, powinien choć raz w życiu odwiedzić przynajmniej Rzym. To moje ulubione miasto, choć nigdy nie miałam możliwości pobyć w nim na tyle długo, by zwiedzić jego większą część. Włosi mają nawet swoje powiedzenie „una vita non basta”- czyli nie starczy życia by zwiedzić Rzym. Ja jednak będę jeszcze kiedyś próbować :D Niesamowite jest to że można tam pić wodę z wyznaczonych źródeł w całym mieście- jest tak czysta. 





Również pięknym, choć jak dla mnie, już nie tak bardzo klimatycznym, miastem jest Florencja. Widać różnicę między nimi, że jedno miasto jest z południa a drugie z północy. Rzym ma więcej naleciałości egzotycznych- widać wpływy Kleopatry, dzięki licznym monumentom i obeliskom przywiezionym z Egiptu. Florencja natomiast jest bardziej „Europejska”. 




Nie wyobrażam sobie także pobytu we Włoszech nie odwiedziwszy Wenecji. To romantyczne i trochę ponurawe miasto, ma w sobie coś niezwykłego i magicznego. Ponure- ponieważ przez podnoszącą się z roku na rok wodę, wiele budynków niszczeje na naszych oczach. Smutnym jest też fakt, że tak mało jest już wenecjan. Dużo ludzi się stamtąd wyniosło, a miasto tętni życiem najczęściej za dnia. Nocą wiele miejsc jest zamykanych.




Będąc we Włoszech mamy też okazję zwiedzić dwa inne państwa- Watykan oraz San Marino. W Watykanie trzeba mieć przepustkę, inaczej możemy zwiedzić tylko Plac i Bazylikę Św. Piotra wraz z muzeami. Naprawdę warto! Przeżycie niesamowite. 
W San Marino może i nie ma wielu zabytków ale za to są przepiękne widoki i.. brak cła (z resztą tak jak w Watykanie). Warto tam zrobić zakupy np kosmetyków, które są o wiele tańsze. Ja oczywiście takie poczyniłam. :)) 


     

2.       Jedzenie
Jako, że jestem totalną makaroniarą, jedzenie we Włoszech jest dla mnie wspaniałe. :)  Dodam, że do kompletu uwielbiam też pizzę, której nie omieszkałam spróbować kilkakrotnie podczas pobytów.  Są one trochę inne niż u nas w Polsce, przede wszystkim pod względem ilości dodatków. Włosi nie nakładają tyle „dobroci” i sera co u nas na ciasto- to chyba nasza mentalność, że zawsze musimy być nadgorliwi :D. Chociaż i u nas powoli przychodzi moda na prawdziwe pizze włoską, a nie amerykańską. Co do makaronów, to ich ilości rodzajów, kolorów i kształtów mogą przyprawić o zawrót głowy.  Są mistrzami w ich przyrządzaniu.  Takiego spaghetti nie jadłam nigdzie. Wspaniała też jest oliwa z oliwek oraz kawa, o lodach i winie nawet nie wspominając! Jedyne co mi się nie podoba to śniadania, a właściwie ich brak. Włosi wcale nie jadają śniadań, a jeśli już to ewentualnie croissanta.  

  
3.       Mili ludzie
Ludzie mają troszkę inną mentalność jak u nas.  Są bardziej uśmiechnięci, życzliwi, a przede wszystkim otwarci. Łatwo można nawiązać z kimś kontakt- w sklepie, restauracji  czy po prostu na ulicy. Blondynki stanowią tam nie lada atrakcję i ciężko im naprawdę przejść przez ulicę nie słysząc komplementu z ust jakiegoś mężczyzny. Różnicę widać w funkcjonowaniu codziennym. Podczas gdy my wiecznie gdzieś się spieszymy, oni wydają się bardziej zrelaksowani i z większym zapasem czasu. Żeby tak było u nas! :)   


4.       Latem, „życie zaczyna się” o zachodzie słońca.
Podczas gdy nasze polskie dzieci najczęściej kładą się spać, tam latem dopiero otwierane są place zabaw i wesołe miasteczka.  Ludzi po zachodzie słońca wychodzą z rodzinami na spacer i kolację do knajp.  Wszystko to spowodowane jest oczywiście klimatem. Latem potrafi być tam naprawdę upalnie- nawet nocą.


5.       Przyroda

Włosi pod tym względem to wyjątkowi szczęściarze-  mają wszystko. Kraj otaczają morza, na północy mają Alpy i piękną Toskanię z jeziorem Garda (gdzie nagrywają swoje łzawe telenowele), rzeki,  a także góry Apeniny. Mają nawet wulkany!  I to wszystko skomunikowane autostradami.. Najbardziej jednak zazdroszczę im tych uroczych  i malowniczych wysp...  





~~Lila~~




17 komentarzy:

  1. Moja ciocia jest właśnie na dwutygodniowej wycieczce we Włoszech. Mogę jej tylko pozazdrościć :) Mnie pewnie, poza zabytkami, najbardziej zachęciłyby lody i kawa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe o tak lody są pyszne :D niestety u nas takich nie ma..

      Usuń
  2. Włochy są cudowne! Byłam kilka lat temu w Toskanii dlatego jak czytałam posta aż się rozmarzyłam. Niesamowty klimat i jedzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Włochy są cudowne! Mam nadzieję, że będzie mi pisane tam jeszcze raz kiedyś pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam we Włoszech, ale wiem, że na pewno tam pojadę. Właśnie ze względu na zabytki, kuchnię i przyrodę tego kraju. Chciałabym zobaczyć nie tylko Rzym, Florencję i Wenecję, ale także Weronę, Jezioro Como, Jezioro Garda, Sycylię, Sardynię... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o we Włoszech jest mnóstwo pięknych miejsc, ja opisałam tylko te wybrane :)

      Usuń
  5. Chciałabym kiedyś odwiedzić Włochy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojejku! Jakie cudne widoki <3 Wiedziałam że jest to naprawdę ładne miejsce, jednak nigdy nie sądziłam że Włochy są aż tak urokliwym miejscem. Mam nadzieję więc, że uda mi się tam kiedyś zawitać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Włochy są piękne :) nie polecam jedynie lipca na podróż, trochę za gorąco :D

      Usuń
  7. Uwielbiam Włochy, jednak na razie widziałam je tylko na zdjęciach. Mam nadzieję, że kiedyś się tam wybiorę i odwiedzę wiele cudownych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne miejsca, jeszcze nie byłam we Włoszech ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się marzą Włochy:D A przecież marzenia się spełniają:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Baaardzo chciałabym odwiedzić Włochy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam we Włoszech :) przepiękne miasta najbardziej kusi mnie Wenecja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam we Włoszech :) przepiękne miasta najbardziej kusi mnie Wenecja :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...