sobota, 31 października 2015

Boris Akunin Seria o Eraście Fandorinie

Witajcie! 
Od dzisiaj postanowiłam co jakiś czas pisać o książkach, które lubię, czytam i polecam. 
W domu mam małą biblioteczkę więc tego trochę jest. :) 


      Na pierwszy rzut idzie seria o Eraście Pietrowiczu Fandorinie, autorstwa rosyjskiego pisarza, pochodzenia gruzińskiego- Borisa Akunina. Seria ta obecnie składa się z 14 książek, ale w planach podobno są kolejne dwie. Są to powieści detektywistyczne, których akcja dzieje się na przełomie XIX i XX wieku. Jak do tej pory przeczytałam wszystkie i szczerze polecam je tym czytelnikom, którzy lubią kryminały z ciekawą fabułą i szybką akcją. Wszystkie tomy wiążą się ze sobą i nieraz niewyjaśnione motywy rozwiązuję się kilka tomów dalej, dlatego książki najlepiej zacząć czytać po kolei. Główny bohater jest Rosjaninem i tam też najczęściej toczy się akcja naszych książek. Oczywiście wiele razy przenosimy się też do innych krajów, takich jak Londyn, Turcja, Polska czy Japonia. Po drodze spotykamy wiele barwnych postaci i intryg, które toczą się w przeróżnych sceneriach. 
Wszystkie tomy czyta się bardzo szybko. Uwaga, seria wciąga. :) Jak się zacznie, chce się przeczytać wszystkie. W moim zbiorze mam praktycznie wszystkie tomy, poza Diamentową Karocą, której dostanie w Polsce jest bardzo ciężkie, przeczytałam ją w wersji elektronicznej, ale zdecydowanie jestem zwolenniczką tradycyjnych książek. Zachęcam wszystkich do lektury- idealnej na zimowe wieczory. :)



~~Lila~~



2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...